Skip to main content

Isu Produk Shaklee Mahal..


Isu Produk Shaklee Mahal.. | Dalam iklan kat TV ada cakap, tak semua barang MAHAL tu bagus.. & tak semua barang MURAH tu tak bagus.. Ya, betul tu.. Tapi dalam HAL KESIHATAN ni, kena kaji jugak produk apa yang kita makan, apa sumber produk tu, memudaratkan ke tidak dalam tempoh jangkamasa panjang, paling penting HALAL ke tidak.. 

Ada produk yang murah, ada produk yang mahal. Tapi kena ambil tau kenapa produk tu murah & kenapa pula produk yang lagi satu tu mahal.. Kaji, kaji, dan kaji.. Jangan main beli jer.. Tengok orang lain beli, kita pun beli.. 

Badan kita ni nak guna lama lagi, insha Allah.. Jadi, jagalah ia, peliharalah ia, sayangilah ia.. Melabur lebih sikit untuk kesejahteraan & kesihatan diri sendiri & keluarga tak ada salahnya.. Takkan la shopping barang make up, beli baju mahal2 boleh, tapi nak keluarkan duit untuk dapatkan zat & nutrisi tambahan untuk diri sendiri tak boleh kan? 

Cantik luar, cantik dalam.. Sihat luar, sihat dalam.. Jangan kat luar nampak cantik & sihat, tapi dalaman?? Fikir & renung2kanlah.. =)


Comments

Popular posts from this blog

PENYAKIT KEMURUNGAN - PUNCA, SIMPTOM DAN RAWATAN

PENYAKIT KEMURUNGAN | PUNCA, SIMPTOM DAN RAWATAN | Salah satu penyakit perubatan yang sering dikaitkan dengan kejadian-kejadian seperti kematian mengejut dan bunuh diri adalah penyakit KEMURUNGAN atau pun "Major Depression". Pemahaman tentang penyakit KEMURUNGAN bagi mereka yang berkecimpung dalam bidang perubatan psikologi adalah berbeza dengan pandangan orang ramai. 


Apakah Itu Penyakit Kemurungan?
Penyakit kemurungan merupakan penyakit perubatan yang melibatkan perasaan sedih atau murung. Namun berbeza daripada perasaan sedih yang mungkin dirasakan apabila kita kehilangan telefon bimbit contohnya, bagi mereka yang mengalami masalah ini, perasaan sedih atau murung ini berpanjangan. Pada masa yang sama, mereka juga seringkali mempunyai perasaan terlalu rendah diri dan sering merasakan diri mereka bersalah dan berdosa dalam setiap perkara yang berlaku dalam kehidupan mereka. Perasaan murung ini hadir dalam diri mereka pada setiap waktu sepanjang hari dan boleh berlarutan sehin…

ESP SHAKLEE / ENERGIZING SOY PROTEIN - KEISTIMEWAAN & KEBAIKAN

ESP SHAKLEE / ENERGIZING SOY PROTEIN - KEISTIMEWAAN & KEBAIKAN |Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 protein soya (bukan-GMO) berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk 9 asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa serta kolestrol.




Keistimewaan Dan Kebaikan Utama ESP Shaklee / Energizing Soy Protein

Awet Muda - Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain-lain. Pengambilan asid amino yang kerap adalah kunci kepada awet muda.

Baik untuk Hormon - Kacang merupakan satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan penyakit jantung.

Baik Untuk Prostat -Genistien yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam …

ADAKAH ANDA PENGHIDAP MIGRAIN ?

ADAKAH ANDA PENGHIDAP MIGRAIN ? |Migrain adalah sejenis penyakit di mana pesakit akan mengalami sakit kepala yang teruk dan berulang. Ia merupakan sejenis sakit kepala yang amat kronik. Kira-kira 1 daripada 4 wanita dan 1 daripada 12 lelaki mengidap migrain pada suatu masa sepanjang hayat mereka. Biasanya migrian bermula dari zaman kanak-kanak atau remaja, dan menjadi lebih ketara pada zaman remaja. 

Punca sebenar migrain masih tidak diketahui. Namun, peluang untuk seseorang mendapat migrain menjadi lebih tinggi jika ahli keluarga terdekatnya juga mengidap migrain. 

Secara umumnya, migrain boleh dibahagikan kepada 2 jenis yang utama iaitu : Migrain dengan aura - sakit kepala yang didahului dengan aura (amaran).Migrain tanpa aura -pesakit mendapat sakit kepala tanpa aura. Ini adalah lebih kerap berlaku berbanding migrain dengan aura.


Kenali Gejala-Gejala Migrain : 
A. Sakit Kepala. Sakit kepala migrain biasanya terjadi kepada sebelah kepala sahaja dan biasanya digambarkan sebagai berdenyu…